dijous, 22 de gener del 2015

L’escola Pompeu Fabra de Manlleu Pionera a la comarca en la instal·lació de terminals lleugers (Raspberry-LTSP-Linkat).en l’aula d’informàtica d’educació infantil
Aquest projecte ha estat realitzat per en Miquel Soler, pare d’una alumna de l’escola, amb la col·laboració d’un professor del centre.
Han partit des de l'arrel de programari lliure, que es troba publicat, i ben documentat a la xarxa.

Terminals lleugers

Els terminals són ordinadors o petites plaques computadores que treballen en connexió amb el servidor de terminals, que és qui realitza la majoria de les tasques.

En aquest  projecte utilitzem la placa computadora la Raspberry Pi com a terminal dins d'un entorn LTSP (Linux Terminal Server Project).

La Raspberry Pi no disposa de cap programari instal·lat i accedeix al servidor a través de la xarxa que li proporciona el sistema operatiu necessari per executar els programes.

Aquesta opció es caracteritza per les següents avantatges:

• Abarateix el preu dels equipaments.
  • Cost de llicències: € 0. Tot programari lliure legal
  • Tot el procés de les aplicacions es realitzen al servidor, els altres terminals només mostren la informació en pantalla, no processen dades
  • Important estalvi energètic.
  • Virus "zero". Un arxiu/document de Windows que tingui virus pot estar emmagatzemat en un sistema Linux però no pot afectar-li.
  • Vida més llarga dels equips
  • L'execució de programes a Windows tal com Libre Office, Gimp, Inkscape, Scribus, ... que tenen un temps d'obertura de l'aplicació molt alt en sistemes antics, és pràcticament instantània en Linux
  • Facilita la gestió i el seu manteniment al tenir una administració centralitzada del sistema.
  • El risc d'un mal funcionament als terminals lleugers és mínim.
  • És una solució escalable a mida que el nombre de terminals augmenta.

1 comentari:

Olga Navarro ha dit...

M'encanta!! es una gran elecció