divendres, 25 d’octubre del 2013

PARTICIPEM EN EL FÒRUM D'ESCOLES VERDES

El dijous 17 d'octubre vàrem participar en el Fòrum d'Escoles Verdes que es va celebrar a Vic.

El Fòrum és un espai de trobada on  mestres i alumnes s'expliquen i comparteixen les diferentents accions que es fan a cada escola, en relació a la millora i conservació del medi ambient.
Com que la nostra escola forma part de la XEMS (Sarxa d'Escoles de Manlleu per la Sostenibilitat) vàrem explicar activitats que hem portat a terme conjuntament:
   - Exposició d'arbres de Nadal elaborats amb materials reciclats
   - Recollida de piles durant el mes de febrer
   - Campanya de recollida d'oli
   - Custòdia de roures i plantada d'esqueixos al viver de l'Arborètum.

L'Aina Company, l'Aina Casa, en Nil Soler i en Marçal Azcona, com a delegats de 6è, van assistir en representació de l'escola: "Ens ha agradat molt aquesta experiència, ja que és molt interessant conèixer què es fa a altres escoles".

dimecres, 23 d’octubre del 2013

ATENCIÓ!!

Benvolguts pares,

Com ja sabeu, pel proper dijous dia 24 d’octubre hi ha convocada una VAGA GENERAL EDUCATIVA a tot l’estat, contra la LOMCE i contra les polítiques de retallades dels pressupostos educatius dels governs català i espanyol. La FAPAC (Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes de Catalunya) dóna suport a la vaga.

La LOMCE afectarà als vostres fills i filles perquè:

Vol dividir l'alumnat a una edat molt precoç perquè parteix de la idea que les persones no podem millorar mitjançant l'educació i de què no tothom pot tenir els mateixos "talents".
       Vol suprimir l’Educació per a la Ciutadania, la matèria que tracta dels drets i els deures de les persones i la convivència democràtica. En canvi promou la religió catòlica i l’ensenyament que separa nois i noies.
       Vol limitar l’ensenyament d’alguns sabers: les arts i la tecnologia són les matèries que perden més pes i la llengua catalana deixa de ser troncal.
       Vol uniformitzar els coneixements mitjançant exàmens idèntics i simultanis que podran filtrar el nombre d'alumnes que van a batxillerat i a la universitat.
       Permetrà que els centres seleccionin alumnes en funció de la nota o d'altres motius, i no que les famílies seleccionin els centres.
       Les famílies, l'alumnat i els municipis deixaran de tenir pes en les decisions del centre, ja que els consells escolars deixen de ser òrgans de govern.
       Posa en perill la gratuïtat de l’educació mitjançant la imposició de taxes i la privatització.
       Es podrà separar l'alumnat en funció de la seva llengua. S’ esquerda el model d’immersió lingüística que des de fa més de 30 anys s’aplica amb èxit a Catalunya.

Uns serveis mínims (inclosos el servei d’acollida matinal i menjador) garantiran la seguretat i l'atenció de l'alumnat que sigui present al centre, malgrat que no es podrà garantir l'atenció lectiva normal.

Manlleu, 22 d’octubre de 2013