dilluns, 31 de desembre del 2012

Article publicat a ELTER.NET 19/12/2012

L'Escola Pompeu Fabra participa en un reguitzell d'activitats solidàries

dimecres 19 de desembre de 2012 11:48h

Manlleu, | L’Escola Pompeu Fabra de Manlleu s’ha bolcat un any més en nombroses activitats solidàries. Els nens i les nenes de 5è i 6è han venut 240 llànties de Mans Unides, perquè les famílies les encenguin la nit del 24 de desembre. Amb aquesta acció, s’han pogut aportar 474 euros a Mans Unides.

L’escola també ha fet una campanya de recollida d’aliments perquè Càritas Manlleu els pugui repartir a aquelles famílies que més ho necessitin. Qui vulgui, encara hi pot participar aportant aliments bàsics com oli, sucre, llet, llegums, arròs i llaunes de conserva de carn, sardines o tonyina. El punt de recollida és al vestíbul de l’escola.
A més, l’escola Pompeu Fabra ha col·laborat amb la campanya de recollida de roba que organitza SOSRacisme. Cada alumne s’ha endut una bossa de plàstic a casa i l’ha tornat a l’escola amb diverses peces de roba.
Una de les activitats més atractives, en la qual hi han participat tant grans com petits, ha estat la campanya “Posa’t la gorra” que organitza cada any l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC). Un total de 51 alumnes i pares van col·laborar-hi comprant una gorra per 5 euros. Amb aquesta gorra, el 15 de desembre, els nens i nenes que la portaven van poder entrar gratis al Zoo de Barcelona i els pares van pagar només la meitat de l’entrada.
Per altra banda, l’Escola també participa en la recollida de taps de plàstic que promou l’Hospital Sant Jaume de Manlleu. La voluntat és recollir una gran quantitat de taps de plàstic per poder-los vendre i aconseguir diners per comprar una grua per mobilitzar els pacients. La grua està valorada en 3 mil euros i es necessiten 18 tones de taps de plàstic.